Szkolenie AdWords oczami uczestnika

Kurs Google AdWords dla Początkujących.

24 Sierpnia, w Strefie Dobry Start odbył się kurs Google AdWords dla Początkujących. Była to świetna okazja do rozpoczęcia pracy z kampaniami AdWords, lub poszerzenia swoich kompetencji na tyle, by bezproblemowo monitorować postępy prac organizacji zewnętrznej, która się naszą kampanią zajmuje. Szkolenie zostało przeprowadzone przez certyfikowanego trenera Google AdWords – Pawła Bilczyńskiego. W pełni profesjonalne zajęcia, skierowane głównie w zaangażowanie uczestników do ćwiczeń zakończone były certyfikatem dla każdego uczestnika potwierdzającym nabyte umiejętności. Szkolenie trwało 8 godzin.

Kurs Google AdWords

Teoria oraz ćwiczenia praktyczne.

Pierwszym poruszonym blokiem tematycznym były słowa kluczowe.
Znaczenie słów kluczowych w kampanii AdWords jest ogromne, ponieważ ich dobór definiuje skuteczność konwersji użytkowników. Keywordy definiują czego w danej chwili internauta potrzebuje. Wiedząc czego wyszukuje, Google może dopasować reklamy tak, by zarobił zarówno google (poprzez wejście użytkownika na stronę) oraz właściciel strony (konwersja użytkownika, jeśli znajdzie to, czego potrzebował).
Uczestnicy przeprowadzili między sobą mini badanie słów kluczowych. Każdy uczestnik musiał wyobrazić sobie, że znalazł się w sytuacji, która wymaga interwencji specjalisty lub samodzielnej naprawy. Każdy z nich musiał na kartce napisać terminy, które wpisałby w internecie, szukając rozwiązania swojego problemu. Wszystkie propozycje zostały zebrane i posortowane w zależności od tematyki – Czy ktoś szukał narzędzi do naprawy, czy specjalisty do wykonania pracy za nich. W ten sposób grupa określiła najpopularniejsze rozwiązanie.

Słowa kluczowe a “długi ogon”

To ćwiczenie miało przedstawić jak działa długi ogon oraz tendencje słów kluczowych. Przy tworzeniu kampanii możesz spróbować skupić się na najczęściej występujących słowach kluczowych , licząc się z dużą konkurencją i prawdopodobnie większymi stawkami CPC czyli kosztami kampanii. Plusem tego rozwiązania jest oczywiście duży ruch na stronie, jednak musimy być w stanie przekonać użytkownika do siebie i sporo za to zapłacimy. Drugą metodą jest właśnie skupienie się na długim ogonie wyszukiwania. Długi ogon, to zbiór wielu słów kluczowych, które także określają dany termin, ale odbiegają trochę od najpopularniejszych. Przy celnie przeprowadzonej kampanii AdWords, ten sposób potrafi być równie efektywny jak pierwszy, przy niższych kosztach.

Treść reklamy AdWords

Drugi wątek odnosił się do doboru informacji przy tworzeniu reklamy. Ważne jest jakie treści chcemy umieścić w nagłówkach, linku oraz opisie. Problemem jest tutaj ograniczona liczba dostępnych znaków. Nagłówek dzieli się na dwie części, każda po maksymalnie 30 znaków, link też jest dwuczęściowy, po 15 znaków na każdą z nich. Opis ograniczony jest do 80 znaków. Dłuższe treści reklamowe będą skutkować przycięciem części informacji, które chcemy przecież zaprezentować internautom.
W ćwiczeniu uczestnicy zostali podzieleni na dwuosobowe grupy. Każda grupa miała sprzedać ten sam produkt jednej osobie. W ten sposób wymagane było znalezienie idealnej treści reklamowej, która przekona klienta właśnie do Ciebie. Celem ćwiczenia było pokazanie jak ważne jest trafne przekazanie informacji o tym co oferujemy. Idealna reklama AdWords odwołuje się zarówno do uczuć jak i rozumu potencjalnego klienta. Trzeba przekonać go, że nasza oferta jest bardziej atrakcyjna od oferty konkurencji. Reklama musi szczerze oddawać rzeczywistość, bo jeśli będzie niezgodna z treścią, wygenerujemy duży ruch (i duże koszta) a nie zarobimy nic, bo użytkownik nie znajdzie tego czego szuka. Ważne jest też, by kampanie, w swoich reklamach różniły się niewiele (na przykład tylko opisem). W ten sposób, łatwo damy radę sprawdzić, który element należy poprawić, aby zwiększyć wyniki sprzedażowe.

Zakładanie konta Google AdWords, założenie i omówienie kampanii.

Drugą częścią szkolenia, po przerwie obiadowej było zakładanie kampanii w praktyce. Pierwszą rzeczą było wykonanie briefu oraz tekstów reklamowych firm prowadzonych przez uczestników szkolenia lub – gdyby takowej nie posiadali – przykładu przygotowanego przez Pawła Bilczyńskiego. Praca na wcześniej przygotowanym autorskim arkuszu Excel lub Google Sheets pozwoliła zautomatyzować część pracy oraz ostrzegała podczas przekroczenia limitu znaków. Po wpisaniu odpowiednich treści i danych, kolejnym krokiem było założenie konta AdWords. Samo konto jest darmowe i pozwala przetrenować rozpoczęcie kampanii. Oczywiście nasze reklamy nigdzie w internecie się nie pojawią, jeśli nie uzupełnimy danych dotyczących płatności. Krok po kroku, wytłumaczone były wszystkie podstawowe i najistotniejsze funkcje, takie jak określanie zasięgu reklamy, wykluczanie regionów z zasięgu, modyfikowanie stawek CPC w zależności od odbiorcy reklamy, ustawienie dziennego budżetu, oraz gdzie i jak można sprawdzać działanie kampanii. Przy każdej trudności prowadzący odpowiadał na wszelkie wątpliwości.

Dzięki całemu szkoleniu, uczestnicy założyli podstawową kampanię AdWords po raz pierwszy. Ten tekst nie oddaje nawet połowy informacji przekazanych w czasie kursu Google AdWords, większość to jednak praktyka. Jeśli masz już jakieś doświadczenie w kampaniach AdWords, zapraszamy na Szkolenie AdWords dla Zaawansowanych które odbędzie się 29 września 2017. Poruszone zostaną kwestie optymalizacji czasu pracy nad kampaniami, zaawansowane ustawienia oraz narzędzia do automatyzacji tworzenia kampanii. Serdecznie zapraszamy!

Patryk