Darmowa dawka wiedzy od Arkana E-Marketingu
We wtorek 11 lipca, w siedzibie Strefy Dobry Start odbyło się w pełni darmowe szkolenie od Arkana E-Marketingu. Przeprowadzili je Maciej Westerowski z asystującym go Pawłem Bilczyńskim. Trwało ono od godziny 18:00 do 20:00, ale jak na tak krótki czas, ilość przydatnych informacji była ogromna.
Strony mobilne
Rok 2017 jest już nazywany potocznie rokiem mobile, mimo, że termin ten obecny jest w wynikach wyszukiwania od kliku lat. Już ponad 70% Polaków posiada smartfona. Z tego też powodu, wiele informacji wyszukujemy właśnie na nich. Jeszcze jakiś czas temu internet w telefonie był czymś drogim i rzadkim. Teraz prawie zawsze jesteśmy w zasięgu jakiejś sieci Wi-Fi, a ceny internetu LTE w sieci telekomunikacyjnej są zadziwiająco niskie. Aktualnie, komputery tracą popularność jeśli chodzi o wyszukiwanie informacji, a telefony ją zdobywają. Kiedyś, urządzenie służące tylko do komunikacji na odległość, dzisiaj daje nam dostęp do wszelkich potrzebnych nam informacji.
Od 2011 roku, procentowy udział w ruchu internetowym w Polsce wzrósł dla urządzeń mobilnych z niecałych 2%, do 24% aktualnie. Człowiek już nie opuszcza swojego telefonu na krok, nawet przy spotkaniach, nieraz siedzimy wpatrzeni w ekran. Dlatego ważne jest nauczenie się tego wykorzystywać.
Przewaga urządzeń mobilnych
Jeśli porównać by ze sobą komputer stacjonarny z przykładowym smartfonem, możemy zauważyć, że PC oferuje o wiele silniejsze podzespoły, szybszą pracę, bardzo rozbudowane programy i gry. Smartfon jednak nie zostaje w tyle, co więcej w przypadku marketingu, zostawia “blaszaki” daleko w tyle.
Głównym atutem urządzeń mobilnych jest… mobilność. Będąc na wakacjach czasem poszukujemy miejsca, gdzie można coś zjeść, lub jadąc samochodem kończy nam się paliwo i musimy znaleźć stację paliwową (w tym wypadku poproś pasażera o sprawdzenie, bo podczas jazdy nie wolno bawić się telefonem). Wtedy, dzięki funkcji GPS oraz dostępowi do internetu, wyszukując prostą frazę “Obiad w okolicy” albo “Stacja paliwowa” pierwszymi wynikami będą te najbliżej ciebie. W domu oczywiście możesz się przygotować, zrobić sobie listę restauracji czy stacji, ale zajmie to o wiele więcej niż kilka kliknięć.
Dzięki temu jak proste jest korzystanie z internetu w telefonie, osoby które z takich funkcji korzystają o wiele częściej:
- Przechodzą na stronę internetową firmy,
- Odwiedzają sklep stacjonarny,
- Dokonują zakupów,
- Dzwonią do znalezionej firmy.
Wnioski? Dbanie o komfort użytkowników urządzeń mobilnych może znacznie wpłynąć na wyniki sprzedażowe twojej firmy.
O co warto zadbać? – o optymalizacje stron mobilnych!
Pierwszą rzeczą jest łatwość korzystania z twojej strony. Ekrany smartfonów lub tabletów są znacznie mniejsze niż te dostępne w komputerach osobistych. Trzeba zadbać o to by treść była czytelna. W tej kwestii pomoże ci utworzenie witryny responsywnej, która zmienia ułożenie swoich treści w zależności od rozmiaru ekranu, w przeciwieństwie do zwykłej, która będzie treść pomniejszać i ściskać.
Drugim, bardzo ważnym elementem jest czas ładowania strony. Użytkownicy mobilni zwykle posiadają wolniejszy internet niż ten który posiadasz w firmie, zadbaj o to, żeby strona nie zawierała zdjęć o zbyt wysokiej rozdzielczości, lub bardzo skomplikowanych skryptów i motywów.
Ostatnim elementem, ale równie ważnym jest przekonanie użytkownika do siebie. Stosuj “Call to action” lub nawet zrób aplikację mobilną, która umożliwi składanie zamówień szybko i intuicyjnie, lub udostępni indywidualne zniżki.
Jak sprawdzić, czy twoja strona odpowiada użytkownikom mobilnym?
Dzięki Google mamy możliwość bardzo łatwego sprawdzenia stanu naszej strony. Udostępnił on pakiet darmowych narzędzi do sprawdzenia stron mobilnych, które szerzej opisałem tutaj.
Krótko:
- Test optymalizacji mobilnej, który pozwala sprawdzić które elementy nie mogły się załadować na stronie mobilnej
- PageSpeed Insights, który ocenia jakość strony zarówno na urządzeniach mobilnych jak i na komputerach. Wystawia wartość punktową i radzi jak ją zwiększyć.
- TestMySite, dający informacje o długości ładowania strony i jak prezentuje się na tle konkurencji.
Podsumowanie
W tym artykule, streściłem część zagadnień ze szkolenia. Oprócz tego co opisałem, na szkoleniu można było się dowiedzieć chociażby na co zwrócić uwagę przy posiadaniu aplikacji mobilnej czy jak bardzo przydatny jest Google Analytics. Każde z nich było dokładnie wytłumaczone.
Jeśli chciałbyś się przekonać, jak dużo wiedzy można dostać na darmowym szkoleniu, już za miesiąc, 22 sierpnia odbędzie się kolejne spotkanie, tym razem o tematyce wizytówek Google Moja Firma, jak za ich pomocą znacznie poszerzyć zakres klientów a nawet stworzyć profesjonalną i w pełni darmową stronę internetową. Zapraszamy!