Nowość w wizytówkach Google – dodawanie filmów
14 września wszyscy lokalni przewodnicy Google – jeśli wyrazili na to zgodę – otrzymali wiadomość e-mail o nowych możliwościach w mapach. Google udostępniło możliwość oprócz zdjęć dodawania także krótkich materiałów wideo. Te są świetnym sposobem na zaprezentowanie wnętrza, potraw czy usług oferowanych przez lokal. Czy będzie to miało wpływ na pozycjonowanie lokalne?
Kim są lokalni przewodnicy?
Program lokalnych przewodników służy do nagradzania osób które umieszczają opinie, zdjęcia oraz teraz także filmy odnoszące się do lokalnych firm. Poprzez dodawanie treści lokalny przewodnik zdobywa punkty, które podnoszą jego poziom. W ten sposób, przewodnik jest odpowiednio oznaczony i jego ocena jest wyróżniona na tle innych w wizytówce Google. Oprócz tego, okazjonalnie Google daje przewodnikom pierwszeństwo w testach nowych usług oraz organizuje spotkania uczestników programu.
Poziomy, które są nagradzane prezentują się następująco:
- 5 punktów – wcześniejszy dostęp do nowych usług Google, czyli między innymi udostępnianie filmów,
- 50 punktów – tytuł lokalnego przewodnika, możliwość uczestniczenia w niektórych spotkaniach, dostęp do społeczności na Google+,
- 200 punktów – 1 TB dodatkowego miejsca na dysku google na dwa lata, poza tym google przewiduje coroczne dodatkowe niespodzianki,
- 500 punktów – przedpremierowe testowanie nowych usług oraz dostęp do zjazdów lokalnych przewodników.
Punkty przyznawane są za:
- Ocena – 1 punkt,
- Opinia – 5 punktów,
- Zdjęcie – 5 punktów,
- Filmy – 7 punktów,
- Odpowiedź na pytanie – 1 punkt,
- Odpowiedź na często zadawane pytanie – 3 punkty,
- Zmiana informacji – 1 punkt za pojedynczą informację
- Dodanie miejsca do map – 15 punktów,
- Zweryfikowanie informacji – 1 punkt.
Czy warto zostać przewodnikiem?
Myślę, że możliwość wykorzystywania nowości od Google’a w pierwszej kolejności jest dosyć kuszące. Samo uczestnictwo w programie nie kosztuje nic. Może oprócz zgody na maile oraz pytań od Google’a na temat różnych miejsc.
Żeby dołączyć do tego programu, wystarczy wypełnić formularz rejestracyjny oraz być pełnoletnim (Google nazywa to “wiekem pozwalającym na spożywanie alkoholu” i raczej odnosi się to do imprez organizowanych przez giganta).
Jak wrzucić wideo do wizytówki?
Wracając do tematu przewodniego, udostępnianie filmów jest równie proste co dodawanie zdjęć. Żeby to zrobić należy:
- Znaleźć miejsce, którego film chcemy udostępnić w mapach Google,
- Na dole wizytówki kliknąć “dodaj zdjęcie”,
- Przytrzymaj przycisk migawki do 10 sekund.
Opcjonalnie możesz udostępnić wcześniej nagrany film. W tym wypadku maksymalna długość wynosi 30 sekund. W przypadku dłuższego materiału, udostępnione zostanie pierwsze 30 sekund.
Czy udostępnianie filmów w wizytówce wpłynie na jej pozycjonowanie lokalne?
Google nie mówi wprost, czy udostępnienie materiałów wpływa na pozycję wizytówki. Jednak zwiększony ruch i duża aktywność pokazuje, że strona jest często odwiedzana. A to już internetowy lider bierze pod uwagę. Poza tym, nie zależy nam tylko na tym, żeby roboty Google uznały naszą stronę za wartościową. Większa ilość materiałów pozwala klientowi lepiej zademonstrować co mamy do zaoferowania. W związku z powyższym uważamy, że nie zaszkodzi nam korzystanie z tej opcji jeżeli prowadzimy działania mające na celu pozycjonowanie lokalne wizytówki.
O pozostałych nowościach przeczytaj w artykule Nowe opcje w Google Maps.
Interesuje Cię ta tematyka? Zapisz się na szkolenia z zakresu marketingu internetowego.