Początek przygody z Adwords i Analytics

 Szkolenia Google AdWords i Analytics

Wraz z początkiem grudnia Strefa Dobry Start i Arkana E-marketingu skierowały ukłon w stronę wszystkich zainteresowanych marketingiem internetowym. Zarówno tych, którzy mają już za sobą pierwsze kroczki, jak i tych, którzy (zupełnie jak ja) nie mieli o niczym zielonego pojęcia. Tak, więc chcąc zgłębić zawiły świat e-marketingu trafiłam na szkolenie Google AdWords i Google Analytics – dla początkujących prowadzone przez certyfikowanego trenera Google AdWords Pawła Bilczyńskiego.

AdWords i AnalyticsPierwszego dnia szkolenia dedykowanego Google AdWords, jeszcze zanim zaczęliśmy zgłębiać tajniki udanej kampanii reklamowej, każdy z uczestników miał okazję przedstawić się i określić swoje plany związane z używaniem narzędzi Google. Sprecyzowanie swoich potrzeb w znacznym stopniu ułatwiło nam zaaklimatyzowanie się w nowym środowisku.

Po kilku słowach wstępu przeszliśmy do poznawania definicji związanych z tematyką Google AdWords. Dowiedzieliśmy się:

  • jakie znaczenie mają prawidłowo sformułowane słowa kluczowe,
  • od czego zacząć i jak przebrnąć przez skuteczne pozycjonowanie strony
  • jak poprawnie opisać dobrą reklamę
  • kiedy możemy mówić o skuteczności naszej kampanii
  • jak umiejętnie ją przeprowadzić
  • jak wyznaczać jej cele
  • w jaki sposób dotrzeć do interesującej nas grupy odbiorców
  • jak poszerzyć nasz zasięg,

Na sam koniec, dostaliśmy instrukcje jak wybrać dobrą agencję interaktywną, która pomoże nam w spełnieniu naszego celu zamiast przynosić bezowocne plony.

W trakcie trwania szkolenia zostaliśmy zapoznani z zestawem linków oraz dodatkowych źródeł, które stanowią dopełnienie i ewentualne uzupełnienie wszystkich podanych nam informacji. Paweł Bilczyński dzielnie pokierował nas od A do Z w poruszaniu się po platformie Google AdWords. Zwrócił naszą uwagę na zróżnicowane potrzeby konkretnych uczestników, korzystając z wielu przykładów i zestawu ciekawych rozluźniających ćwiczeń.

Analytics

Kolejne szkolenie w którym miałam przyjemność uczestniczyć, również pod przewodnictwem Pawła, dotyczyło Google Analitycs – narzędzia do statystyk serwisów internetowych. W połączeniu z Google AdWords stworzyło idealne dopełnienie i wszystkim zainteresowanym tematem e-marketingu polecam skorzystanie z obu tych kursów. W przypadku tego narzędzia mamy do czynienia z interfejsem, który na pierwszy rzut oka wygląda dość złowrogo, multum, ustawień, opcji i możliwość sprawia, że pierwsze podejście może wprowadzić nas w stan lekkiej konsternacji.

Tutaj z pomocą przyszedł nasz trener, który podobnie jak na pierwszym kursie, na samym początku,  wypytał uczestników o ich potrzeby i oczekiwania względem tego narzędzia. Dzięki temu znacznie ułatwił nam początek naszej przygody z Google Analitycs. Każdy z nas mógł najpierw skupić się na rzeczach dla niego najistotniejszych, a z czasem poszerzyć horyzonty o mechanizm działania oraz jak bez problemu korzystać z wszystkich jakie nam oferuje.

Poza informacjami o tym jak skutecznie i sensownie poruszać się po przedstawianych nam statystykach, dowiedzieliśmy się:

  • jak monitorować ruch na naszych witrynach,
  • które nasze kampanie reklamowe przynoszą najwięcej zysku
  • jak połączyć dane, które pozyskujemy z Google AdWords,
  • w jaki sposób tworzyć czytelne dla każdego raporty,
  • kim są użytkownicy naszych stron i czego u nas szukali.

Tag Manager

Przy okazji tego szkolenia poznaliśmy też sens i cel tagowania stron. Zostaliśmy zapoznani z kolejnym narzędziem – Google Tag Manager.  Pozwala on nam odciążyć trochę programistów, zaoszczędzić czas i zarządzać kodem bez wcześniejszego specjalistycznego przygotowywania się pod tym kątem.

Audyt kampanii

Do każdego z kursów poza certyfikatem ukończenia, uczestnicy mogli skorzystać z bezpłatnego audytu skuteczności swojej kampanii jak i poprawnej instalacji ustawień Google Analitycs. Po wyposażeniu się we wszystkie niezbędne informacje usłyszane na kursach, produktach Google, które służą pomocą nie mniej, niż nasz prowadzący Paweł Bilczyński, skorzystaniu z dodatkowych możliwości, które zostały nam zaprezentowane oraz ukierunkowaniu na własne sprecyzowane cele, śmiało możemy sami zająć się prowadzeniem kampanii reklamowej we własnym zakresie bez zbędnych ingerencji osób trzecich, nawet jeśli wcześniej nie mieliśmy na ten temat zielonego pojęcia.

Kolejne terminy szkoleń

znajdziecie na stronie Centrum Szkoleniowego Strefa Dobry Start w Katowicach.