Google Analytics 4
Google zrobił nam i wszystkim swoim klientom korzystającym z analityki niespodziankę i przedstawił Google Analytics przyszłości, czyli Google Analytics 4!
Google Analytics 4 to aktualizacja i rebranding usługi App + Web, która jest z nami w wersji beta od zeszłego roku. Ta zmiana jest największą zmianą od wprowadzenia Universal Analytics w 2013 roku, więc w ten sposób rodzi się coś naprawdę dużego 🙂
Najważniejsze nowości, które przynosi GA4 to:
- Wzrost znaczenia machine learning. Nie jest zaskoczeniem, że uczenie maszynowe odgrywa większą rolę w nowej usłudze. Google np. używa sztucznej inteligencji do prognozowania zachowań odbiorców i tworzenia miar takich jak współczynniki rezygnacji (churn rates) i potencjalne przychody (revenue potential ) w nowym Analytics.
- Integrowanie sygnałów o odbiorcach z Google Ads, aby zapewnić, że użytkownicy są widoczni w Analytics jako użytkownicy właśnie niezależnie od urządzenia, z którego korzystają.
- Przeorganizowanie raportowanie, które teraz skoncentrowane jest na cykl użycia klienta – od pozyskania do utrzymania go.
- Odejście od roli cookie w przyszłości i oparcie się na modelowaniu, które zastąpi ciasteczka w roli rozwiązania do identyfikacji użytkowników.
Od teraz, po skonfigurowaniu nowej usługi w Google Analytics, będzie ona domyślnie konfigurowana jako Google Analytics 4. Nadal będzie można korzystać z Universal Analytics, ale wysiłki w celu rozwoju produktu będą koncentrowały się teraz na GA4. Docelowo Google Analytics 4 zastąpi Universal Analytics, a na ten moment warto dodać u siebie GA4, tak aby działały równolegle z istniejącymi usługami UA.
Jeśli macie pod opieką konta Google Analytics, gdzie można dodać nową usługę, zachęcam żeby to zrobić. Ja też dodam ją do swoich kont i za jakiś czas podzielę się wnioskami z tego testu.
Analizę branżową nowego GA znajdziecie tutaj:searchengineland.com/google-analytics-4-adds-new-integrations-with-ads-ai-powered-insights-and-predictions-342048
A tu strony z pomocy na ten temat: https://support.google.com/analytics/answer/10089681?hl=pl
Paweł Bilczyński