AdWords Express – Szybka kampania AdWords
Od wielu lat na rynku polskim, każdy może założyć kampanię AdWords dla swojej strony internetowej. Biorąc pod uwagę fakt, że reklamy aktualnie pojawiają się w większości jako cztery pierwsze wyniki wyszukiwania, zbierają one większość wejść w przypadku wyszukiwania danego słowa kluczowego. Niestety kampanie AdWords mają to do siebie, że trudność konfiguracji takiej reklamy, mnogość ustawień i różnych danych statystycznych jest wysoka. To powoduje, że zwykłemu użytkownikowi bez wcześniejszego doświadczenia, trudno będzie założyć dobrą kampanię. Z tego też powodu, Google zdecydował się udostępnić narzędzie do tworzenia reklam przypominające promowanie na Facebooku.
Na wtorkowym, darmowym spotkaniu w ramach Arkana E-Marketingu uczestnicy mogli nauczyć się założenia prostej kampanii AdWords Express.
Kampania AdWords Express -kiedy stosować?
Kampania AdWords Express jest łatwiejszą alternatywą zwykłej kampanii AdWords. Jest to dobry sposób na rozpoczęcie płatnego promowania swojej strony internetowej lub biznesu, jeśli nie mamy doświadczenia w SEM. Express jednakże nie służy tylko i wyłącznie nowicjuszom. Szybkość założenia takiej kampanii powoduje, że ten sposób jest bardzo dobry na reklamowanie wydarzeń jednorazowych i nagłych. Dzięki temu oszczędzimy czasem godziny które poświęcamy standardowej kampanii.
Niestety wszystko ma swoje wady i zalety. Poza łatwością tworzenia, w większości wypadków zwykły AdWords jest lepszy, bo umożliwia wiele więcej.
Głównymi różnicami w AdWords Express są:
- Mniejsze możliwości określania zasięgu (brak wykluczeń);
- Jednorazowe określenie zasięgu;
- Brak możliwości ręcznej modyfikacji stawek CPC;
- Google sam decyduje na których słowach kluczowych ma się wyświetlać, na których nie (możemy tylko wyłączyć lub włączyć słowa z gotowej już listy)
- Dostęp do mniejszej ilości danych statystycznych.
Jak założyć kampanię AdWords Express?
Do założenia kampanii potrzebujemy przede wszystkim wizytówki Google Moja Firma. Pierwszym krokiem jest wybranie celu reklamy. Zależnie od tego czy zależy nam na połączeniu telefonicznym, odwiedzinach w sklepie czy innej konwersji, wybieramy odpowiednią opcję. Następnie ustalamy dzienny limit pieniędzy na reklamę. Ten wynosi minimum 4 złote brutto. Na kolejnej stronie wpisujemy oba nagłówki po 80 znaków każdy oraz opis reklamy w wyszukiwarce. Ważne jest by nie nadużywać wielkich liter. Google widząc reklamę złożoną z samych wielkich liter szybko ją obniży w wynikach lub całkowicie zablokuje. Kolejnym krokiem jest zasięg określany poprzez region (państwa, województwa, miasta) lub promień w kilometrach. Po wybraniu zasięgu decydujemy na których słowach kluczowych Google ma wyświetlać reklamę. Na koniec wybieramy tylko sposób płatności – jako firma lub klient prywatny. W przypadku wybrania firmy, dostajemy rachunek netto, z którego w większości przypadków musimy odprowadzić samodzielnie podatek Vat. Prywatny klient ma wszystkie stawki określane brutto. Dodatkowo znaczącą różnicą jest sposób pobierania pieniędzy. W przypadku przekroczenia miesięcznego limitu w przypadku firmy reklama automatycznie się zatrzymuje gdy zaznaczyliśmy opcję płatności ręczne. Prywatny użytkownik ma do wyboru tylko płatności automatyczne, i jeśli zapomni wyłączyć reklamę Google dalej będzie pobierał pieniądze z karty.