Wizytówka Google Moja Firma – nie daj się oszukać!

Wizytówka Google Moja Firma w Google Maps jest w pełni darmowa do założenia i utrzymania. Nie dajcie się oszukać!

W ostatnim tygodniu zaskoczył nas telefon od naszego przyjaciela z pytaniem czemu nie poinformowaliśmy go o konieczności przedłużenia i opłacenia wizytówki jego firmy w Google Maps. Poinformował nas, że przez nasze niedopatrzenie musi teraz zapłacić specjalnej agencji Google Partners 299 zł netto za jej odnowienie. Na chwilę odebrało nam mowę, gdyż kolega ten uczestniczył w naszych warsztatach dotyczących możliwości i zmian w wizytówce gdzie kilka razy podkreślaliśmy, że jest ona całkowicie darmowa! Kilka słów do słuchawki i okazało się, że zapracowaliśmy na dobre piwo oszczędzając mu stresu i pieniędzy 🙂

Optymalizacja stron mobilnychOd jakiegoś czasu można usłyszeć w internecie o nowym sposobie wyłudzania pieniędzy z firm chcących promować się w internecie. Najczęstszymi ofiarami takich działań są małe przedsiębiorstwa, które niewiele wiedzą o narzędziach do e-marketingu. Tym razem, celem wyłudzaczy padły Wizytówki Google. Jedno z najważniejszych narzędzi do lokalnego pozycjonowania Twojej firmy.

Jak działa oszustwo?

Google Maps Strefa Dobry StartJak grzyby po deszczu, na rynku wyrosły złej reputacji firmy oferujące przedłużenie działania Wizytówki Google. Często jest to część oferty związanej z założeniem tej Wizytówki, tworzeniem postów oraz innymi usługami z nią związanymi. Kiedy jeszcze możemy zrozumieć opłatę za stworzenie wizytówki Google Moja Firma oraz za jej obsługę (chociaż obie te kwestie są banalnie proste i opisaliśmy już je na blogu), to pobieranie opłaty za przedłużenie działania wizytówki lub postów jest czystym oszustwem. Wizytówka Google jest tworzona bezpłatnie i dożywotnio o ile odnosi się ona do istniejącej firmy, jedynie wpisy przestają się wyświetlać po pewnym czasie bo taka jest ich specyfika. Powodem wpłaty ma być – według wyłudzaczy – przekroczenie limitu wyświetleń lub czasu. Możemy wam zagwarantować, że żaden limit wyświetleń nie istnieje i nie wpływa to negatywnie na wizytówkę. Wręcz przeciwnie, duża ilość wyświetleń wizytówki oraz duża aktywność na niej wiąże się z pozytywnym wpływem na pozycjonowanie w mapach.

Bardzo często, ludzie którzy zadeklarowali minimalne zainteresowanie usługą danej firmy oferującej nieistniejące usługi mogą się spodziewać kuriera, który przywiezie fakturę, oczekując pieniędzy za pobraniem. Niestety często poprzez presję czasu oraz stres, ofiara wyłudzaczy płaci kurierowi daną kwotę (te oscylują się pomiędzy 200-400zł).

Jak bronić się przed oszustwem?

Przede wszystkim warto najpierw dokładnie poczytać w internecie opinie o firmie oferującej dane usługi. Dodatkowo bardzo ważne jest zapoznanie się z narzędziami do e-marketingu, które już w dużej mierze opisaliśmy na naszym blogu. Wiedza na ten temat pozwoli łatwo zidentyfikować oszusta oraz oszacować koszta różnych usług. Jeśli twoi znajomi lub współpracownicy mogą dać się nabrać na takie oszustwa, udostępnij im tą informację. Duża świadomość potencjalnych klientów pozwoli wyeliminować z rynku część wyłudzaczy. Oczywiście prawdopodobnie nigdy nie pozbędziemy się ich wszystkich.