Strona firmowa w kilka minut i to za darmo?

Google wizytówka Moja firma

Wieczorem, 22 Sierpnia odbyło się drugie spotkanie z serii darmowych szkoleń od Arkana E-Marketingu i ich dwóch przedstawicieli – Macieja Westerowskiego i Pawła Bilczyńskiego. Na poprzednim rozmawialiśmy o stronach mobilnych i jak ważna jest ich optymalizacja, jeśli myślisz o skutecznym pozycjonowaniu (więcej informacji tutaj). Tym razem na cel wzięliśmy sobie wyczerpanie tematu Wizytówek Google.

Czym jest wizytówka Google?

strona firmowaCzęsto wyszukujemy w google informacji o najbliższych pizzeriach, sklepach czy myjniach samochodowych. Wtedy pierwszymi wynikami na które zwracamy uwagę, to te pochodzące z Google Maps z oznaczoną lokalizacją, oferującą pomoc w dotarciu na miejsce lub pozwalające błyskawicznie zadzwonić do danego lokalu z zapytaniem. Te wyniki w mapach to właśnie wizytówki Google.  

Wizytówka Google to jedna z najważniejszych rzeczy na które powinieneś zwrócić uwagę, jeśli chcesz pozycjonować swoją firmę lokalnie. Tworząc ją, podajemy dane firmy oraz adres lokalu,  na który potem wysyłana jest “pocztówka” z kodem służącym do aktywacji wizytówki. Po tym procesie, w mapach Google przy podanym adresie pojawi się informacja o twojej firmie. Dlaczego ma to znaczenie? Google, w przypadku wyszukiwania w mapach, bierze pod uwagę między innymi odległość. Dzięki temu, że mapy wiedzą gdzie znajduje się dana restauracja, sklep czy pizzeria, osoby w pobliżu z bardzo dużym prawdopodobieństwem jako jeden z pierwszych wyników zobaczą właśnie twój biznes.

Pozycjonowanie wizytówki

Odległość jednak nie zawsze ma największe znaczenie. Mapy wyświetlą najbliższe wyniki, ale nie muszą być one ułożone według tej jednej informacji. Jest sporo innych “zmiennych” wpływających na kolejność wyników. Postaraj się zadbać o aktywność na wizytówce, dodawaj wpisy oraz zdjęcia, zachęć użytkowników do oceny twojej firmy w internecie oraz wystawienie opinii.

strona firmowaSam, na wystawione opinie odpowiadaj, nawet jeśli ocena jest twoim zdaniem wystawiona niesprawiedliwie lub niezgodnie z prawdą, postaraj się także takiej osobie odpowiedzieć. Nie powinieneś przejmować się za bardzo “hejtem” i spamem niskimi ocenami. Prawdą jest, że ocena wpływa na pozycjonowanie twojej firmy w mapach, ale jeśli są to oceny wystawione z nowo założonych kont, to ich ocena nie jest tak samo wartościowa, jak te wystawione z kont chociażby lokalnych przewodników (więcej informacji wkrótce). Przykładowo, jeśli lokal ma wystawione tylko 5 ocen, wszystkie 5 gwiazdkowe (ranking ocen to 1 do 5) to ocena ogólna wyniesie 4,8 lub mniej, jeśli oceny wystawiły nowe konta. Sprawa wygląda trochę inaczej z negatywnymi ocenami. Możemy taką niesprawiedliwą opinię zgłosić do Google, ale bardzo rzadko nasza prośba zostanie spełniona. Jedyna rzecz którą faktycznie można zrobić, to podziękować za opinię i postarać się dojść dlaczego osoba tak cię oceniła. Nie wpłynie to bezpośrednio na pozycję, ale potencjalni klienci, którzy zobaczą, że starasz się wytłumaczyć kwestie sporne w opiniach, będą lepiej odbierać wizerunek firmy. Niestety gdy ktoś wystawił 1* a inny 5* średnia pokazywana w wizytówce nie będzie równa 3 🙁

Kolejnym ważnym elementem jest dbanie o aktualizowanie danych. Postaraj się także, żeby wypełnić wszelkie dostępne dane o twoim biznesie.

Darmowa strona firmowa w wizytówkach Google.

Od niedawna, po założeniu wizytówki, mamy możliwość podpięcia całkowicie darmowej i bardzo łatwej do postawienia strony firmowej. Będzie miała ona rozszerzenie business.site. Jedyne co dodaje użytkownik to grafika w tle, a właściwie grafika może być zaproponowana ze zdjęć w wizytówce, tytuł, podtytuł i treść. Jest to idealne rozwiązanie dla biznesów lokalnych, które nie potrzebują rozbudowanej i kosztownej strony internetowej. Jeśli posiadasz już własną stronę to także warto założyć wersję wizytówkową. Dlaczego? Możesz umieścić tam link do oryginalnej strony. Jest to link bez atrybutu “nofollow” czyli jest widoczny dla robotów Google’a. Szybki i przede wszystkim wartościowy odnośnik.