Strona firmowa w kilka minut i to za darmo?

Google wizytówka Moja Firma

Prowadząc własną mikro firmę jesteśmy często namawiani do stworzenia własnej strony internetowej. Osoby dzwoniące proponują nam płatne założenie i pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma jak również strony www. Oczywiście wiąże się to ze sporymi kosztami. Mało kto wie, że wizytówka GMF jest produktem zupełnie bezpłatnym. Dodatkowo umożliwia nam założenie własnej i również bezpłatnej strony internetowej.

strona www

Czym jest wizytówka Google Moja Firma?

Często wyszukujemy w Google informacji o najbliższych pizzeriach, sklepach czy myjniach samochodowych. Wtedy pierwszymi wynikami na które zwracamy uwagę, to te pochodzące z Google Maps z oznaczoną lokalizacją, oferującą pomoc w dotarciu na miejsce lub pozwalające błyskawicznie zadzwonić do danego lokalu z zapytaniem. Te wyniki w mapach to właśnie wizytówki Google Moja Firma.  

Wizytówka GMF to jedna z najważniejszych rzeczy na które powinieneś zwrócić uwagę, jeśli chcesz pozycjonować swoją firmę lokalnie. Tworząc ją, podajemy dane firmy oraz adres lokalu,  na który potem wysyłana jest “pocztówka” z kodem służącym do aktywacji wizytówki. Po tym procesie, w mapach Google przy podanym adresie pojawi się informacja o twojej firmie. Dlaczego ma to znaczenie? Google, w przypadku wyszukiwania w mapach, bierze pod uwagę między innymi odległość. Dzięki temu, że mapy wiedzą gdzie znajduje się dana restauracja, sklep czy pizzeria, osoby w pobliżu z bardzo dużym prawdopodobieństwem jako jeden z pierwszych wyników zobaczą właśnie twój biznes.

Zobacz nasze wpisy:

Pozycjonowanie wizytówki w wynikach lokalnych

Odległość jednak nie zawsze ma największe znaczenie. Mapy wyświetlą najbliższe wyniki, ale nie muszą być one ułożone według tej jednej informacji. Jest sporo innych “zmiennych” wpływających na kolejność wyników. Postaraj się zadbać o aktywność na wizytówce, dodawaj wpisy oraz zdjęcia, zachęć użytkowników do oceny twojej firmy w internecie oraz wystawienie opinii.

Sam, na wystawione opinie odpowiadaj, nawet jeśli ocena jest twoim zdaniem wystawiona niesprawiedliwie lub niezgodnie z prawdą, postaraj się także takiej osobie odpowiedzieć. Nie powinieneś przejmować się za bardzo “hejtem” i spamem niskimi ocenami. Prawdą jest, że ocena wpływa na pozycjonowanie twojej firmy w mapach, ale jeśli są to oceny wystawione z nowo założonych kont, to ich ocena nie jest tak samo wartościowa, jak te wystawione z kont chociażby lokalnych przewodników (więcej informacji wkrótce). Przykładowo, jeśli lokal ma wystawione tylko 5 ocen, wszystkie 5 gwiazdkowe (ranking ocen to 1 do 5) to ocena ogólna wyniesie 4,8 lub mniej, jeśli oceny wystawiły nowe konta. Sprawa wygląda trochę inaczej z negatywnymi ocenami. Możemy taką niesprawiedliwą opinię zgłosić do Google, ale bardzo rzadko nasza prośba zostanie spełniona. Jedyna rzecz którą faktycznie można zrobić, to podziękować za opinię i postarać się dojść dlaczego osoba tak cię oceniła. Nie wpłynie to bezpośrednio na pozycję, ale potencjalni klienci, którzy zobaczą, że starasz się wytłumaczyć kwestie sporne w opiniach, będą lepiej odbierać wizerunek firmy. Niestety gdy ktoś wystawił 1* a inny 5* średnia pokazywana w wizytówce nie będzie równa 3 🙁

Kolejnym ważnym elementem jest dbanie o aktualizowanie danych. Postaraj się także, żeby wypełnić wszelkie dostępne dane o twoim biznesie.

Darmowa strona firmowa w wizytówkach Google.

Od niedawna, po założeniu wizytówki, mamy możliwość podpięcia całkowicie darmowej i bardzo łatwej do postawienia strony firmowej. Będzie miała ona rozszerzenie business.site. Jedyne co dodaje użytkownik to grafika w tle, a właściwie grafika może być zaproponowana ze zdjęć w wizytówce, tytuł, podtytuł i treść. Jest to idealne rozwiązanie dla biznesów lokalnych, które nie potrzebują rozbudowanej i kosztownej strony internetowej. jej obsługa jest dziecinnie prosta. Wystarczy, że na bierząco będziesz publikować wpisy, wydarzenia i oferty a automatycznie pojawią się one na stronie. Dodatkowo będą tam informacje teleadresowe i aktualne godziny pracy. Pojawiają się tam również opinie wystawiane przez klientów. Możesz również użyć skrótu adresu url, dzięki np. bit.ly do udostępniania w mediach społecznościowych.

Jeśli posiadasz już własną stronę to także warto założyć wersję strony. Dlaczego? Możesz umieścić tam link do własnej oryginalnej strony.

Kursy i szkolenia

Zapraszamy na nasz 9 dniowy kompleksowy kurs marketingu internetowego. można skorzystać z 80% dofinansowania! Szczegóły znajdziesz: https://arkanae-marketingu.pl/kursy-marketingu-internetowego/