Intensywny kurs marketingu internetowego

Kurs marketing internetowy. Od czego zacząć?

Mój pierwszy krok w kierunku e-marketingu zrobiłam zapisując się na kurs w Strefie Dobry Start – w programie „Młodość to atut – nie przeszkoda. W ciągu 10 dni przyswoiłam sporą dawkę wiedzy oraz poznałam wielu wartościowych ludzi. Chciałabym teraz przedstawić Ci namiastkę tego, co mnie spotkało… Początki nie zawsze są trudne.

Kurs rozpoczął Jakub Nagórski, który zaznajomił nas z pojęciem e-marketingu. Dzięki swobodnej atmosferze nikt nie krępował się zadawać pytań. Wiedza została nam przekazana w sposób prosty, a jednocześnie profesjonalny. Kuba najwięcej uwagi poświęcił social media. My, będąc młodymi ludźmi, byliśmy bardzo zaciekawieni siłą i możliwościami, które dają media społecznościowe. Dzięki konkretnym i ciekawym przykładom pokazał nam jak możemy stworzyć świetną reklamę oraz dobry wizerunek firmy.

Mówiliśmy o takich mediach jak:
→ Facebook
→ Instagram
→ Twitter
→ Snapchat
→ GoldenLine
→ LinkedIn

Szkolenie pomogło nam zrozumieć w jaki sposób zdobyć zaufanie klienta oraz jak postępować, aby z nami został oraz nas polecał. Co warto publikować? Jak tworzyć skuteczne reklamy? Jak określić nasz cel? Czym jest SWOT? Na te oraz wiele innych pytań, otrzymaliśmy wyczerpujące odpowiedzi podczas zajęć z Kubą.

Płynne przejście do stron internetowych.

Jeśli nie wiesz od czego zacząć tworzenie strony oraz kampanii reklamowej na pomoc przyjdzie Maciej Westerowski. W interesujący sposób wdrożył nas w efektywną personalizację witryn. Szczegółowo opisał na co warto zwrócić uwagę podczas jej tworzenia oraz czego unikać, aby nie spłoszyć potencjalnych klientów.

Czy wiesz co oznaczają poniższe skróty?
→ SEO
→ SEM
→ RWD
→ UX

kurs marketingu internetowego
kurs marketingu internetowego

Nie? Nie martw się, ja również nie miałam bladego pojęcia, co to takiego. Maciek, tłumacząc i ćwicząc z nami na określonych przykładach, rozjaśnił umysł wszystkim uczestnikom kursu. Ponadto poznałam wiele stron, które w przyszłości pomogą mi w kampaniach reklamowych oraz w prowadzeniu stron internetowych. Dzięki przeprowadzeniu własnej analizy łatwiej będzie sprecyzować, co możemy zmienić czy ulepszyć.

Narzędzia, o których mowa mogą nam pomóc, gdy:

→ Potrzebujemy informacji o działaniu naszej strony na urządzeniach mobilnych
→ Chcemy sprawdzić jak będzie wyglądać nasza witryna w przeglądarce
→ Mamy wątpliwość, czy strona nie wpadła w ręce hakerów

Jaką rolę w e-marketingu pełni Google?

kurs marketing internetowy
kurs marketing internetowy

Paweł Bilczyński pomógł nam przebrnąć przez analitykę internetową. Z wielkim zaangażowaniem prowadził szkolenie, wykorzystując najlepszą technikę nauki, czyli praktykę! Dziedzina, którą zajmuje się Paweł nie należy do najprostszych. Dlatego też dużo prościej było nam zrozumieć ten dział wykonując kreatywne ćwiczenia. Skupiliśmy się na dwóch narzędziach, a mianowicie Google AdWords oraz Google Analytics. Tutaj została nam wyjaśniona różnica między reklamami a wynikami organicznymi, dlaczego ludzie klikają w reklamę i jakie są jej cechy. Zostaliśmy zapoznani z interfejsem Google Analytics, przebrnęliśmy przez raporty, a także mieliśmy okazję na nich poćwiczyć. Dzięki pracy w grupie, wymienialiśmy się wieloma spostrzeżeniami, które następnie konsultowaliśmy z Pawłem. Znacznie ułatwiło nam to zrozumienie tego narzędzia oraz tego na czym polega analityka internetowa.

AdWords – planer słów kluczowych. Pytanie do czego nam się to przyda?

Oto przykłady:
→ Pomysł na biznes
→ Wybór domeny
→ Kampanie płatnych linków (PPC)

Czym są słowa kluczowe zapewne wiesz lub się domyślasz, ale czy z łatwością określiłbyś jakich wyrażeń warto użyć podczas promowania?

Czy było warto?
Oczywiście! Jeśli choć w małym stopniu również Ciebie zainteresował e marketing to zachęcam do uczestnictwa w takim szkoleniu. Aby zacząć przygodę z tą specjalizacją wystarczy Ci kreatywność i mobilizacja do działania. Prowadzisz fanpage? Dowiesz się jak skutecznie docierać do grupy docelowej. Masz własną stronę internetową? Przeanalizujesz i zwiększysz produktywność swoich działań. Oto czego się nauczyłam.

Patrycja

PS. Każdy z uczestników przystąpił do zewnętrznego egzaminu potwierdzającego kompetencje w dziedzinie marketingu online. Wszyscy uczestnicy zdali egzamin powyżej 78% czyli na ocenę conajmniej dobrą!!!