Nowy Klient – Kosze prezentowe

Prezent na święta, jubileusz, urodziny?

Tworzymy strony www. W związku z powyższym zapraszamy do odwiedzenia naszego najmłodszego „dziecka” – strony naszego Klienta Whisky and Spirit House. Jeden z najlepszych na Śląsku sklepów z markowymi alkoholami uruchomił nową stronę, na której możecie zobaczyć oferowane przez nich kosze prezentowe na każdą okazję. Kosze prezentowe to doskonały upominek na każdą okazję. Kosze upominkowe mogą być uzupełnione różnymi trunkami. Na dodatek na wszystko otrzymacie fakturę VAT. My jako koneserzy whisky już zamówiliśmy kilka opcji. Czytaj dalej Nowy Klient – Kosze prezentowe

Wybory samorządowe w internecie – Katowice

Arkana E-Marketingu

Wybory na prezydenta Katowic

Arkana E-Marketingu Kampania samorządowa w Katowicach trwa w najlepsze. Na moim facebooku właściwie większość postów to posty związane z wyborami. Otwarcie klubu Śląskiej Partii Regionalnej tuż obok Strefy Dobry Start, skłoniło mnie do przyjrzenia się jak kandydaci wykorzystują internet w kontakcie z wyborcami.

Czy kandydaci na prezydenta Katowic wiedzą, jak wykorzystać internet w kampanii? Przyjrzyjmy* się działaniom czworga z nich – Marcina Krupy, Jarosława Gwizdaka, Jarosława Makowskiego oraz Ilony Kanclerz. Czytaj dalej Wybory samorządowe w internecie – Katowice

Wybory na prezydenta Warszawy analiza internetu

Wybory samorządowe w internecie

Hard Rock Cafe

Pijąc piwo w Hard Rock Cafe zwróciły moją uwagę posty Śląskiej Partii Regionalnej. Przeczytałem, że partie warszawskie startujące w wyborach samorządowych przygotowały sobie przywileje niedostępne dla innych mniejszych partii i komitetów wyborczych. Przywileje te według ŚPR dotyczą między innymi dostępu do publicznej telewizji, korzystania z ujednoliconych numerów list czy obsadzaniu komisji wyborczych. W związku z powyższym postanowiłem sprawdzić jak wygląda marketingowo kampania wyborcza w Warszawie. Czytaj dalej Wybory na prezydenta Warszawy analiza internetu

Szkolenia dla doradców IR

Boot Camp Warszawa

Kolejne spotkanie z doradcami IR. Tym razem trzy dni szkoleń i indywidualnych konsultacji. Tym razem w nowej sali szkoleniowej w siedzibie Google. Wszystkie szkolenia organizuje i koordynuje Paweł Bilczyński.

Dzień pierwszy upłynął na szkoleniu liderów regionalnych z zagadnień związanych z zarządzaniem zespołem w sytuacji kryzysowej. Maciek Westerowski zaprosił uczestników do gry szkoleniowej „Skandal”. Kolejnym tematem warsztatów był konflikt i sposoby jego rozwiązywania.

Drugiego dnia czekały nas indywidualne sesje konsultacyjne z liderami, oraz trzy kolejne szkolenia, w których tym razem uczestniczyliśmy:

  • Przemek Modrzewski, którego można chyba bez przesady nazwać ojcem Internetowych Rewolucji, podzielił się z nami swoimi obserwacjami na temat tego co i w jaki sposób zmienia się w marketingu internetowym obecnie, a co czeka nas w przyszłości.
  • Agata Pilacińska-Jakubowska, która na co dzień pracuje z liczbami i danymi jako analityk, ale potrafi też świetnie o swojej pracy opowiadać  w czytelny i klarowny sposób wyjaśniła nam pojęcie atrybucji, a
  • Daniel Rząsa, który na co dzień  w ramach edukacyjnego programu Google News Lab prowadzi zajęcia z bezpieczeństwa w sieci poruszył temat zabezpieczeń. Zabezpieczenie danych, które mamy na komputerach i w chmurze przyda się nie tylko nam, ale również przedsiębiorcom, z którymi pracujemy.

Trzeciego dnia przed południem chcemy poświęcić czas na doskonalenie sztuki wynajdywania bohaterów i tworzenia opowieści. Temat przybliży nam Aleksandra Więcka,  ze Story Design Space. Po południu warsztaty poprowadzi Maciek Westerowski. Kolejna dawka praktyki, tym razem w formie gry szkoleniowej. W czasie jej trwania uczestnicy wcielą się w rolę pracowników redakcji poczytnego magazynu.

Podstawy reklamy Google Ads

Klub Trenera i Coacha Grupy SET Wrocław

podstawy reklamy Google AdsPodstawy reklamy Google Ads

Trwa właśnie szkolenie podstawy reklamy Google Ads prowadzone przez Pawła Bilczyńskiego na Klubie Trenera i Coacha grupy SET we Wrocławiu.

Czy warto reklamować się z usługami szkoleniowymi w Google Ads? Jak zrobić to poprawnie? Jakie mamy opcje? Ile to kosztuje?

Na wszystkie te pytania odpowiem w trakcie 2,5 godzinnego warsztatu 🙂

Zapraszamy na nasze otwarte szkolenia z Google Ads prowadzone przez Pawła Bilczyńskiego  i z optymalizacji stron SEO prowadzone przez Maciej Westerowski już w sierpniu i wrześniu!

 

Nowości w Google AdWords

Google Ads

Co się zmienia:
Google AdWords zmienia nazwę na Google Ads i będzie w sobie zawierało również kampanie AdWords Express, które zostaną uzupełnione o nowe typy kampanii. O nowościach dla małych i średnich firm można poczytać na blogu Google tutaj.
Mamy nadzieję, że jeszcze więcej informacji pojawi się na konferencji Google Marketing Live na początku lipca. Konferencja odbędzie się od 9 do 11 lipca w centrum kongresowym San Jose w Kalifornii.
O zmianie nazwy AdWords na Google Ads 24 lipca 2018 można przeczytać również w dziale pomocy AdWords: https://support.google.com/adwords/answer/9028765 . Google informuje, że zmiana nazwy nie będzie miała wpływu na skuteczność działających kampanii.
Google Ads

Google Marketing Platform

DoubleClick oraz Google Analytics 360 Suite łączy się w ramach jednej marki Google Marketing Platform. Powstaje również zunifikowana platforma Google Ad Manager , która zastąpi DoubleClick for Publishers i DoubleClick Ad Exchange.
Google Ad Manager
Zmiany te wejdą w życie w ciągu najbliższego miesiąca. Pewnie wielu z Was zada sobie pytanie po co? Według ich twórców, chodzi o ujednolicenie narzędzi reklamowych w taki sposób, żeby po zmianach oferta stała się czytelniejsza dla reklamodawców.
Więcej o planowanych zmianach przeczytacie na oficjalnym blogu Google AdWords: http://bit.ly/Zmiany-w-AdWords

Keynote Google Marketing Live

Naszym zdaniem warto też zarejestrować się i obejrzeć keynote Google Marketing Live, która odbędzie się 10 lipca 2018.  Na pewno pojawi się tam więcej informacji o zmianach i kolejne nowości. Na streaming można zapisać się wypełniając formularz: http://bit.ly/gml-2018-livestream

Zapraszamy również na nasze szkolenia z Google Ads

Wkrótce podamy nowe terminy szkoleń organizowanych przez Arkana E-Marketingu w Katowicach.

Intensywny kurs marketingu internetowego

Kurs marketing internetowy. Od czego zacząć?

Mój pierwszy krok w kierunku e-marketingu zrobiłam zapisując się na kurs w Strefie Dobry Start – w programie „Młodość to atut – nie przeszkoda. W ciągu 10 dni przyswoiłam sporą dawkę wiedzy oraz poznałam wielu wartościowych ludzi. Chciałabym teraz przedstawić Ci namiastkę tego, co mnie spotkało… Początki nie zawsze są trudne.

Kurs rozpoczął Jakub Nagórski, który zaznajomił nas z pojęciem e-marketingu. Dzięki swobodnej atmosferze nikt nie krępował się zadawać pytań. Wiedza została nam przekazana w sposób prosty, a jednocześnie profesjonalny. Kuba najwięcej uwagi poświęcił social media. My, będąc młodymi ludźmi, byliśmy bardzo zaciekawieni siłą i możliwościami, które dają media społecznościowe. Dzięki konkretnym i ciekawym przykładom pokazał nam jak możemy stworzyć świetną reklamę oraz dobry wizerunek firmy.

Mówiliśmy o takich mediach jak:
→ Facebook
→ Instagram
→ Twitter
→ Snapchat
→ GoldenLine
→ LinkedIn

Szkolenie pomogło nam zrozumieć w jaki sposób zdobyć zaufanie klienta oraz jak postępować, aby z nami został oraz nas polecał. Co warto publikować? Jak tworzyć skuteczne reklamy? Jak określić nasz cel? Czym jest SWOT? Na te oraz wiele innych pytań, otrzymaliśmy wyczerpujące odpowiedzi podczas zajęć z Kubą.

Płynne przejście do stron internetowych.

Jeśli nie wiesz od czego zacząć tworzenie strony oraz kampanii reklamowej na pomoc przyjdzie Maciej Westerowski. W interesujący sposób wdrożył nas w efektywną personalizację witryn. Szczegółowo opisał na co warto zwrócić uwagę podczas jej tworzenia oraz czego unikać, aby nie spłoszyć potencjalnych klientów.

Czy wiesz co oznaczają poniższe skróty?
→ SEO
→ SEM
→ RWD
→ UX

kurs marketingu internetowego
kurs marketingu internetowego

Nie? Nie martw się, ja również nie miałam bladego pojęcia, co to takiego. Maciek, tłumacząc i ćwicząc z nami na określonych przykładach, rozjaśnił umysł wszystkim uczestnikom kursu. Ponadto poznałam wiele stron, które w przyszłości pomogą mi w kampaniach reklamowych oraz w prowadzeniu stron internetowych. Dzięki przeprowadzeniu własnej analizy łatwiej będzie sprecyzować, co możemy zmienić czy ulepszyć.

Narzędzia, o których mowa mogą nam pomóc, gdy:

→ Potrzebujemy informacji o działaniu naszej strony na urządzeniach mobilnych
→ Chcemy sprawdzić jak będzie wyglądać nasza witryna w przeglądarce
→ Mamy wątpliwość, czy strona nie wpadła w ręce hakerów

Jaką rolę w e-marketingu pełni Google?

kurs marketing internetowy
kurs marketing internetowy

Paweł Bilczyński pomógł nam przebrnąć przez analitykę internetową. Z wielkim zaangażowaniem prowadził szkolenie, wykorzystując najlepszą technikę nauki, czyli praktykę! Dziedzina, którą zajmuje się Paweł nie należy do najprostszych. Dlatego też dużo prościej było nam zrozumieć ten dział wykonując kreatywne ćwiczenia. Skupiliśmy się na dwóch narzędziach, a mianowicie Google AdWords oraz Google Analytics. Tutaj została nam wyjaśniona różnica między reklamami a wynikami organicznymi, dlaczego ludzie klikają w reklamę i jakie są jej cechy. Zostaliśmy zapoznani z interfejsem Google Analytics, przebrnęliśmy przez raporty, a także mieliśmy okazję na nich poćwiczyć. Dzięki pracy w grupie, wymienialiśmy się wieloma spostrzeżeniami, które następnie konsultowaliśmy z Pawłem. Znacznie ułatwiło nam to zrozumienie tego narzędzia oraz tego na czym polega analityka internetowa.

AdWords – planer słów kluczowych. Pytanie do czego nam się to przyda?

Oto przykłady:
→ Pomysł na biznes
→ Wybór domeny
→ Kampanie płatnych linków (PPC)

Czym są słowa kluczowe zapewne wiesz lub się domyślasz, ale czy z łatwością określiłbyś jakich wyrażeń warto użyć podczas promowania?

Czy było warto?
Oczywiście! Jeśli choć w małym stopniu również Ciebie zainteresował e marketing to zachęcam do uczestnictwa w takim szkoleniu. Aby zacząć przygodę z tą specjalizacją wystarczy Ci kreatywność i mobilizacja do działania. Prowadzisz fanpage? Dowiesz się jak skutecznie docierać do grupy docelowej. Masz własną stronę internetową? Przeanalizujesz i zwiększysz produktywność swoich działań. Oto czego się nauczyłam.

Patrycja

PS. Każdy z uczestników przystąpił do zewnętrznego egzaminu potwierdzającego kompetencje w dziedzinie marketingu online. Wszyscy uczestnicy zdali egzamin powyżej 78% czyli na ocenę conajmniej dobrą!!!

Początek przygody z Adwords i Analytics

 Szkolenia Google AdWords i Analytics

Wraz z początkiem grudnia Strefa Dobry Start i Arkana E-marketingu skierowały ukłon w stronę wszystkich zainteresowanych marketingiem internetowym. Zarówno tych, którzy mają już za sobą pierwsze kroczki, jak i tych, którzy (zupełnie jak ja) nie mieli o niczym zielonego pojęcia. Tak, więc chcąc zgłębić zawiły świat e-marketingu trafiłam na szkolenie Google AdWords i Google Analytics – dla początkujących prowadzone przez certyfikowanego trenera Google AdWords Pawła Bilczyńskiego. Czytaj dalej Początek przygody z Adwords i Analytics

Wizytówka Google Moja Firma – nie daj się oszukać!

Wizytówka Google Moja Firma w Google Maps jest w pełni darmowa do założenia i utrzymania. Nie dajcie się oszukać!

W ostatnim tygodniu zaskoczył nas telefon od naszego przyjaciela z pytaniem czemu nie poinformowaliśmy go o konieczności przedłużenia i opłacenia wizytówki jego firmy w Google Maps. Poinformował nas, że przez nasze niedopatrzenie musi teraz zapłacić specjalnej agencji Google Partners 299 zł netto za jej odnowienie. Na chwilę odebrało nam mowę, gdyż kolega ten uczestniczył w naszych warsztatach dotyczących możliwości i zmian w wizytówce gdzie kilka razy podkreślaliśmy, że jest ona całkowicie darmowa! Kilka słów do słuchawki i okazało się, że zapracowaliśmy na dobre piwo oszczędzając mu stresu i pieniędzy 🙂 Czytaj dalej Wizytówka Google Moja Firma – nie daj się oszukać!