Intensywny kurs marketingu internetowego

Kurs marketing internetowy. Od czego zacząć?

Mój pierwszy krok w kierunku e-marketingu zrobiłam zapisując się na kurs w Strefie Dobry Start – w programie „Młodość to atut – nie przeszkoda. W ciągu 10 dni przyswoiłam sporą dawkę wiedzy oraz poznałam wielu wartościowych ludzi. Chciałabym teraz przedstawić Ci namiastkę tego, co mnie spotkało… Początki nie zawsze są trudne.

Kurs rozpoczął Jakub Nagórski, który zaznajomił nas z pojęciem e-marketingu. Dzięki swobodnej atmosferze nikt nie krępował się zadawać pytań. Wiedza została nam przekazana w sposób prosty, a jednocześnie profesjonalny. Kuba najwięcej uwagi poświęcił social media. My, będąc młodymi ludźmi, byliśmy bardzo zaciekawieni siłą i możliwościami, które dają media społecznościowe. Dzięki konkretnym i ciekawym przykładom pokazał nam jak możemy stworzyć świetną reklamę oraz dobry wizerunek firmy.

Mówiliśmy o takich mediach jak:
→ Facebook
→ Instagram
→ Twitter
→ Snapchat
→ GoldenLine
→ LinkedIn

Szkolenie pomogło nam zrozumieć w jaki sposób zdobyć zaufanie klienta oraz jak postępować, aby z nami został oraz nas polecał. Co warto publikować? Jak tworzyć skuteczne reklamy? Jak określić nasz cel? Czym jest SWOT? Na te oraz wiele innych pytań, otrzymaliśmy wyczerpujące odpowiedzi podczas zajęć z Kubą.

Płynne przejście do stron internetowych.

Jeśli nie wiesz od czego zacząć tworzenie strony oraz kampanii reklamowej na pomoc przyjdzie Maciej Westerowski. W interesujący sposób wdrożył nas w efektywną personalizację witryn. Szczegółowo opisał na co warto zwrócić uwagę podczas jej tworzenia oraz czego unikać, aby nie spłoszyć potencjalnych klientów.

Czy wiesz co oznaczają poniższe skróty?
→ SEO
→ SEM
→ RWD
→ UX

kurs marketingu internetowego
kurs marketingu internetowego

Nie? Nie martw się, ja również nie miałam bladego pojęcia, co to takiego. Maciek, tłumacząc i ćwicząc z nami na określonych przykładach, rozjaśnił umysł wszystkim uczestnikom kursu. Ponadto poznałam wiele stron, które w przyszłości pomogą mi w kampaniach reklamowych oraz w prowadzeniu stron internetowych. Dzięki przeprowadzeniu własnej analizy łatwiej będzie sprecyzować, co możemy zmienić czy ulepszyć.

Narzędzia, o których mowa mogą nam pomóc, gdy:

→ Potrzebujemy informacji o działaniu naszej strony na urządzeniach mobilnych
→ Chcemy sprawdzić jak będzie wyglądać nasza witryna w przeglądarce
→ Mamy wątpliwość, czy strona nie wpadła w ręce hakerów

Jaką rolę w e-marketingu pełni Google?

kurs marketing internetowy
kurs marketing internetowy

Paweł Bilczyński pomógł nam przebrnąć przez analitykę internetową. Z wielkim zaangażowaniem prowadził szkolenie, wykorzystując najlepszą technikę nauki, czyli praktykę! Dziedzina, którą zajmuje się Paweł nie należy do najprostszych. Dlatego też dużo prościej było nam zrozumieć ten dział wykonując kreatywne ćwiczenia. Skupiliśmy się na dwóch narzędziach, a mianowicie Google AdWords oraz Google Analytics. Tutaj została nam wyjaśniona różnica między reklamami a wynikami organicznymi, dlaczego ludzie klikają w reklamę i jakie są jej cechy. Zostaliśmy zapoznani z interfejsem Google Analytics, przebrnęliśmy przez raporty, a także mieliśmy okazję na nich poćwiczyć. Dzięki pracy w grupie, wymienialiśmy się wieloma spostrzeżeniami, które następnie konsultowaliśmy z Pawłem. Znacznie ułatwiło nam to zrozumienie tego narzędzia oraz tego na czym polega analityka internetowa.

AdWords – planer słów kluczowych. Pytanie do czego nam się to przyda?

Oto przykłady:
→ Pomysł na biznes
→ Wybór domeny
→ Kampanie płatnych linków (PPC)

Czym są słowa kluczowe zapewne wiesz lub się domyślasz, ale czy z łatwością określiłbyś jakich wyrażeń warto użyć podczas promowania?

Czy było warto?
Oczywiście! Jeśli choć w małym stopniu również Ciebie zainteresował e marketing to zachęcam do uczestnictwa w takim szkoleniu. Aby zacząć przygodę z tą specjalizacją wystarczy Ci kreatywność i mobilizacja do działania. Prowadzisz fanpage? Dowiesz się jak skutecznie docierać do grupy docelowej. Masz własną stronę internetową? Przeanalizujesz i zwiększysz produktywność swoich działań. Oto czego się nauczyłam.

Patrycja

PS. Każdy z uczestników przystąpił do zewnętrznego egzaminu potwierdzającego kompetencje w dziedzinie marketingu online. Wszyscy uczestnicy zdali egzamin powyżej 78% czyli na ocenę conajmniej dobrą!!!

Początek przygody z Adwords i Analytics

 Szkolenia Google AdWords i Analytics

Wraz z początkiem grudnia Strefa Dobry Start i Arkana E-marketingu skierowały ukłon w stronę wszystkich zainteresowanych marketingiem internetowym. Zarówno tych, którzy mają już za sobą pierwsze kroczki, jak i tych, którzy (zupełnie jak ja) nie mieli o niczym zielonego pojęcia. Tak, więc chcąc zgłębić zawiły świat e-marketingu trafiłam na szkolenie Google AdWords i Google Analytics – dla początkujących prowadzone przez certyfikowanego trenera Google AdWords Pawła Bilczyńskiego. Czytaj dalej Początek przygody z Adwords i Analytics

Wizytówka Google Moja Firma – nie daj się oszukać!

Wizytówka Google Moja Firma w Google Maps jest w pełni darmowa do założenia i utrzymania. Nie dajcie się oszukać!

W ostatnim tygodniu zaskoczył nas telefon od naszego przyjaciela z pytaniem czemu nie poinformowaliśmy go o konieczności przedłużenia i opłacenia wizytówki jego firmy w Google Maps. Poinformował nas, że przez nasze niedopatrzenie musi teraz zapłacić specjalnej agencji Google Partners 299 zł netto za jej odnowienie. Na chwilę odebrało nam mowę, gdyż kolega ten uczestniczył w naszych warsztatach dotyczących możliwości i zmian w wizytówce gdzie kilka razy podkreślaliśmy, że jest ona całkowicie darmowa! Kilka słów do słuchawki i okazało się, że zapracowaliśmy na dobre piwo oszczędzając mu stresu i pieniędzy 🙂 Czytaj dalej Wizytówka Google Moja Firma – nie daj się oszukać!

AdWords Express – czy warto?

AdWords Express – Szybka kampania AdWords

Od wielu lat na rynku polskim, każdy może założyć kampanię AdWords dla swojej strony internetowej. Biorąc pod uwagę fakt, że reklamy aktualnie pojawiają się w większości jako cztery pierwsze wyniki wyszukiwania, zbierają one większość wejść w przypadku wyszukiwania danego słowa kluczowego. Niestety kampanie AdWords mają to do siebie, że trudność konfiguracji takiej reklamy, mnogość ustawień i różnych danych statystycznych jest wysoka. To powoduje, że zwykłemu użytkownikowi bez wcześniejszego doświadczenia, trudno będzie założyć dobrą kampanię. Z tego też powodu, Google zdecydował się udostępnić narzędzie do tworzenia reklam przypominające promowanie na Facebooku.

Na wtorkowym, darmowym spotkaniu w ramach Arkana E-Marketingu uczestnicy mogli nauczyć się założenia prostej kampanii AdWords Express.

Kampania AdWords Express -kiedy stosować?

Kampania AdWords ExpressKampania AdWords Express jest łatwiejszą alternatywą zwykłej kampanii AdWords. Jest to dobry sposób na rozpoczęcie płatnego promowania swojej strony internetowej lub biznesu, jeśli nie mamy doświadczenia w SEM. Express jednakże nie służy tylko i wyłącznie nowicjuszom. Szybkość założenia takiej kampanii powoduje, że ten sposób jest bardzo dobry na reklamowanie wydarzeń jednorazowych i nagłych. Dzięki temu oszczędzimy czasem godziny które poświęcamy standardowej kampanii.

Niestety wszystko ma swoje wady i zalety. Poza łatwością tworzenia, w większości wypadków zwykły AdWords jest lepszy, bo umożliwia wiele więcej.

Głównymi różnicami w AdWords Express są:

  • Mniejsze możliwości określania zasięgu (brak wykluczeń);
  • Jednorazowe określenie zasięgu;
  • Brak możliwości ręcznej modyfikacji stawek CPC;
  • Google sam decyduje na których słowach kluczowych ma się wyświetlać, na których nie (możemy tylko wyłączyć lub włączyć słowa z gotowej już listy)
  • Dostęp do mniejszej ilości danych statystycznych.

Jak założyć kampanię AdWords Express?

Do założenia kampanii potrzebujemy przede wszystkim wizytówki Google Moja Firma. Pierwszym krokiem jest wybranie celu reklamy. Zależnie od tego czy zależy nam na połączeniu telefonicznym, odwiedzinach w sklepie czy innej konwersji, wybieramy odpowiednią opcję. Następnie ustalamy dzienny limit pieniędzy na reklamę. Ten wynosi minimum 4 złote brutto. Na kolejnej stronie wpisujemy oba nagłówki po 80 znaków każdy oraz opis reklamy w wyszukiwarce. Ważne jest by nie nadużywać wielkich liter. Google widząc reklamę złożoną z samych wielkich liter szybko ją obniży w wynikach lub całkowicie zablokuje. Kolejnym krokiem jest zasięg określany poprzez region (państwa, województwa, miasta) lub promień w kilometrach. Po wybraniu zasięgu decydujemy na których słowach kluczowych Google ma wyświetlać reklamę. Na koniec wybieramy tylko sposób płatności – jako firma lub klient prywatny. W przypadku wybrania firmy, dostajemy rachunek netto, z którego w większości przypadków musimy odprowadzić samodzielnie podatek Vat. Prywatny klient ma wszystkie stawki określane brutto. Dodatkowo znaczącą różnicą jest sposób pobierania pieniędzy. W przypadku przekroczenia miesięcznego limitu w przypadku firmy reklama automatycznie się zatrzymuje gdy zaznaczyliśmy opcję płatności ręczne. Prywatny użytkownik ma do wyboru tylko płatności automatyczne, i jeśli zapomni wyłączyć reklamę Google dalej będzie pobierał pieniądze z karty.

Filmy w wizytówce Google Moja Firma

Nowość w wizytówkach Google – dodawanie filmów

14 września wszyscy lokalni przewodnicy Google – jeśli wyrazili na to zgodę – otrzymali wiadomość e-mail o nowych możliwościach w mapach. Google udostępniło możliwość oprócz zdjęć dodawania także krótkich materiałów wideo. Te są świetnym sposobem na zaprezentowanie wnętrza, potraw czy usług oferowanych przez lokal. Czy będzie to miało wpływ na pozycjonowanie lokalne? Czytaj dalej Filmy w wizytówce Google Moja Firma

Szkolenie AdWords oczami uczestnika

Kurs Google AdWords dla Początkujących.

24 Sierpnia, w Strefie Dobry Start odbył się kurs Google AdWords dla Początkujących. Była to świetna okazja do rozpoczęcia pracy z kampaniami AdWords, lub poszerzenia swoich kompetencji na tyle, by bezproblemowo monitorować postępy prac organizacji zewnętrznej, która się naszą kampanią zajmuje. Szkolenie zostało przeprowadzone przez certyfikowanego trenera Google AdWords – Pawła Bilczyńskiego. W pełni profesjonalne zajęcia, skierowane głównie w zaangażowanie uczestników do ćwiczeń zakończone były certyfikatem dla każdego uczestnika potwierdzającym nabyte umiejętności. Szkolenie trwało 8 godzin. Czytaj dalej Szkolenie AdWords oczami uczestnika

Strona firmowa w kilka minut i to za darmo?

Google wizytówka Moja firma

Wieczorem, 22 Sierpnia odbyło się drugie spotkanie z serii darmowych szkoleń od Arkana E-Marketingu i ich dwóch przedstawicieli – Macieja Westerowskiego i Pawła Bilczyńskiego. Na poprzednim rozmawialiśmy o stronach mobilnych i jak ważna jest ich optymalizacja, jeśli myślisz o skutecznym pozycjonowaniu (więcej informacji tutaj). Tym razem na cel wzięliśmy sobie wyczerpanie tematu Wizytówek Google. Czytaj dalej Strona firmowa w kilka minut i to za darmo?

Czyżby ostatni dzwonek, żeby wprowadzić https ?

Koniec z ostrzeżeniami, to już ostatni dzwonek, żeby zacząć korzystać z HTTPS

Od października 2017 roku po wprowadzeniu przez użytkownika tekstu w formularzu na stronie http:// przeglądarka Chrome będzie wyświetlać ostrzeżenie o tym, że witryna jest ,,NIEBEZPIECZNA”. Ostrzeżenie pojawi się też na wszystkich stronach w trybie incognito.

Google Search ConsoleTakim powiadomieniem od niedawna straszy nas Google poprzez Search Console. Odnosi się to do wszystkich stron z formularzami które zawierają pola <input type=”text”>, <input type=”password”> czy <input type=email”>. Czyli na dobrą sprawę, wszelkie miejsca gdzie użytkownik się rejestruje, wysyła wiadomość czy nawet zapisuje na newsletter. Czasu już dużo nie zostało, więc jeśli planowałeś przejście na https://, zajmij się tym jak najszybciej, jeśli nie planowałeś, lepiej też to zrób. Czytaj dalej Czyżby ostatni dzwonek, żeby wprowadzić https ?

Optymalizacja mobilna stron

Czy twoja strona wystarczająco szybko się ładuje? Sprawdź.

Technika pędzi do przodu. Kiedyś uruchamianie systemu trwające minutę lub dwie było standardem. W dzisiejszych czasach, pół minuty oczekiwania potrafi doprowadzić niektórych ludzi do białej gorączki. Przywykliśmy do przyjemnej, szybkiej i komfortowej pracy i liczymy na to, że narzędzia nie będą tego utrudniały. To samo tyczy się stron internetowych a w szczególności w ich wersjach mobilnych. Według Google wiele stron traci nawet połowę odwiedzających z powodu czasu ładowania strony. Brzmi strasznie, jak sobie z tym poradzić? Oczywiście można zapisać się na nasze szkolenia z e-marketingu albo zapoznać się z tekstem poniżej. Czytaj dalej Optymalizacja mobilna stron