Wizytówka Google Moja Firma – nie daj się oszukać!

Wizytówka Google Moja Firma w Google Maps jest w pełni darmowa do założenia i utrzymania. Nie dajcie się oszukać!

W ostatnim tygodniu zaskoczył nas telefon od naszego przyjaciela z pytaniem czemu nie poinformowaliśmy go o konieczności przedłużenia i opłacenia wizytówki jego firmy w Google Maps. Poinformował nas, że przez nasze niedopatrzenie musi teraz zapłacić specjalnej agencji Google Partners 299 zł netto za jej odnowienie. Na chwilę odebrało nam mowę, gdyż kolega ten uczestniczył w naszych warsztatach dotyczących możliwości i zmian w wizytówce gdzie kilka razy podkreślaliśmy, że jest ona całkowicie darmowa! Kilka słów do słuchawki i okazało się, że zapracowaliśmy na dobre piwo oszczędzając mu stresu i pieniędzy 🙂 Czytaj dalej Wizytówka Google Moja Firma – nie daj się oszukać!

AdWords Express – czy warto?

AdWords Express – Szybka kampania AdWords

Od wielu lat na rynku polskim, każdy może założyć kampanię AdWords dla swojej strony internetowej. Biorąc pod uwagę fakt, że reklamy aktualnie pojawiają się w większości jako cztery pierwsze wyniki wyszukiwania, zbierają one większość wejść w przypadku wyszukiwania danego słowa kluczowego. Niestety kampanie AdWords mają to do siebie, że trudność konfiguracji takiej reklamy, mnogość ustawień i różnych danych statystycznych jest wysoka. To powoduje, że zwykłemu użytkownikowi bez wcześniejszego doświadczenia, trudno będzie założyć dobrą kampanię. Z tego też powodu, Google zdecydował się udostępnić narzędzie do tworzenia reklam przypominające promowanie na Facebooku.

Na wtorkowym, darmowym spotkaniu w ramach Arkana E-Marketingu uczestnicy mogli nauczyć się założenia prostej kampanii AdWords Express.

Kampania AdWords Express -kiedy stosować?

Kampania AdWords ExpressKampania AdWords Express jest łatwiejszą alternatywą zwykłej kampanii AdWords. Jest to dobry sposób na rozpoczęcie płatnego promowania swojej strony internetowej lub biznesu, jeśli nie mamy doświadczenia w SEM. Express jednakże nie służy tylko i wyłącznie nowicjuszom. Szybkość założenia takiej kampanii powoduje, że ten sposób jest bardzo dobry na reklamowanie wydarzeń jednorazowych i nagłych. Dzięki temu oszczędzimy czasem godziny które poświęcamy standardowej kampanii.

Niestety wszystko ma swoje wady i zalety. Poza łatwością tworzenia, w większości wypadków zwykły AdWords jest lepszy, bo umożliwia wiele więcej.

Głównymi różnicami w AdWords Express są:

  • Mniejsze możliwości określania zasięgu (brak wykluczeń);
  • Jednorazowe określenie zasięgu;
  • Brak możliwości ręcznej modyfikacji stawek CPC;
  • Google sam decyduje na których słowach kluczowych ma się wyświetlać, na których nie (możemy tylko wyłączyć lub włączyć słowa z gotowej już listy)
  • Dostęp do mniejszej ilości danych statystycznych.

Jak założyć kampanię AdWords Express?

Do założenia kampanii potrzebujemy przede wszystkim wizytówki Google Moja Firma. Pierwszym krokiem jest wybranie celu reklamy. Zależnie od tego czy zależy nam na połączeniu telefonicznym, odwiedzinach w sklepie czy innej konwersji, wybieramy odpowiednią opcję. Następnie ustalamy dzienny limit pieniędzy na reklamę. Ten wynosi minimum 4 złote brutto. Na kolejnej stronie wpisujemy oba nagłówki po 80 znaków każdy oraz opis reklamy w wyszukiwarce. Ważne jest by nie nadużywać wielkich liter. Google widząc reklamę złożoną z samych wielkich liter szybko ją obniży w wynikach lub całkowicie zablokuje. Kolejnym krokiem jest zasięg określany poprzez region (państwa, województwa, miasta) lub promień w kilometrach. Po wybraniu zasięgu decydujemy na których słowach kluczowych Google ma wyświetlać reklamę. Na koniec wybieramy tylko sposób płatności – jako firma lub klient prywatny. W przypadku wybrania firmy, dostajemy rachunek netto, z którego w większości przypadków musimy odprowadzić samodzielnie podatek Vat. Prywatny klient ma wszystkie stawki określane brutto. Dodatkowo znaczącą różnicą jest sposób pobierania pieniędzy. W przypadku przekroczenia miesięcznego limitu w przypadku firmy reklama automatycznie się zatrzymuje gdy zaznaczyliśmy opcję płatności ręczne. Prywatny użytkownik ma do wyboru tylko płatności automatyczne, i jeśli zapomni wyłączyć reklamę Google dalej będzie pobierał pieniądze z karty.

Filmy w wizytówce Google Moja Firma

Nowość w wizytówkach Google – dodawanie filmów

14 września wszyscy lokalni przewodnicy Google – jeśli wyrazili na to zgodę – otrzymali wiadomość e-mail o nowych możliwościach w mapach. Google udostępniło możliwość oprócz zdjęć dodawania także krótkich materiałów wideo. Te są świetnym sposobem na zaprezentowanie wnętrza, potraw czy usług oferowanych przez lokal. Czy będzie to miało wpływ na pozycjonowanie lokalne? Czytaj dalej Filmy w wizytówce Google Moja Firma

Szkolenie AdWords oczami uczestnika

Kurs Google AdWords dla Początkujących.

24 Sierpnia, w Strefie Dobry Start odbył się kurs Google AdWords dla Początkujących. Była to świetna okazja do rozpoczęcia pracy z kampaniami AdWords, lub poszerzenia swoich kompetencji na tyle, by bezproblemowo monitorować postępy prac organizacji zewnętrznej, która się naszą kampanią zajmuje. Szkolenie zostało przeprowadzone przez certyfikowanego trenera Google AdWords – Pawła Bilczyńskiego. W pełni profesjonalne zajęcia, skierowane głównie w zaangażowanie uczestników do ćwiczeń zakończone były certyfikatem dla każdego uczestnika potwierdzającym nabyte umiejętności. Szkolenie trwało 8 godzin. Czytaj dalej Szkolenie AdWords oczami uczestnika

Strona firmowa w kilka minut i to za darmo?

Google wizytówka Moja firma

Wieczorem, 22 Sierpnia odbyło się drugie spotkanie z serii darmowych szkoleń od Arkana E-Marketingu i ich dwóch przedstawicieli – Macieja Westerowskiego i Pawła Bilczyńskiego. Na poprzednim rozmawialiśmy o stronach mobilnych i jak ważna jest ich optymalizacja, jeśli myślisz o skutecznym pozycjonowaniu (więcej informacji tutaj). Tym razem na cel wzięliśmy sobie wyczerpanie tematu Wizytówek Google. Czytaj dalej Strona firmowa w kilka minut i to za darmo?

Czyżby ostatni dzwonek, żeby wprowadzić https ?

Koniec z ostrzeżeniami, to już ostatni dzwonek, żeby zacząć korzystać z HTTPS

Od października 2017 roku po wprowadzeniu przez użytkownika tekstu w formularzu na stronie http:// przeglądarka Chrome będzie wyświetlać ostrzeżenie o tym, że witryna jest ,,NIEBEZPIECZNA”. Ostrzeżenie pojawi się też na wszystkich stronach w trybie incognito.

Google Search ConsoleTakim powiadomieniem od niedawna straszy nas Google poprzez Search Console. Odnosi się to do wszystkich stron z formularzami które zawierają pola <input type=”text”>, <input type=”password”> czy <input type=email”>. Czyli na dobrą sprawę, wszelkie miejsca gdzie użytkownik się rejestruje, wysyła wiadomość czy nawet zapisuje na newsletter. Czasu już dużo nie zostało, więc jeśli planowałeś przejście na https://, zajmij się tym jak najszybciej, jeśli nie planowałeś, lepiej też to zrób. Czytaj dalej Czyżby ostatni dzwonek, żeby wprowadzić https ?

Optymalizacja mobilna stron

Czy twoja strona wystarczająco szybko się ładuje? Sprawdź.

Technika pędzi do przodu. Kiedyś uruchamianie systemu trwające minutę lub dwie było standardem. W dzisiejszych czasach, pół minuty oczekiwania potrafi doprowadzić niektórych ludzi do białej gorączki. Przywykliśmy do przyjemnej, szybkiej i komfortowej pracy i liczymy na to, że narzędzia nie będą tego utrudniały. To samo tyczy się stron internetowych a w szczególności w ich wersjach mobilnych. Według Google wiele stron traci nawet połowę odwiedzających z powodu czasu ładowania strony. Brzmi strasznie, jak sobie z tym poradzić? Oczywiście można zapisać się na nasze szkolenia z e-marketingu albo zapoznać się z tekstem poniżej. Czytaj dalej Optymalizacja mobilna stron

Nowe funkcje w Google Maps

Strony internetowe Katowice –  strona www w Google Moja Firma

Jak już pewnie część z Was wie (wieści szybko się rozchodzą, a ta jest z przed dwóch tygodni 🙂 Google udostępnił możliwość zbudowania prostej strony internetowej dla firm, które mają swoja wizytówkę na Mapach (czyli w usłudze Google Moja Firma).
Strony internetowe Katowice
Strony internetowe Katowice

Czytaj dalej Nowe funkcje w Google Maps

SEMKRK #6 BIG SEO SEM

Krakowskie spotkanie pasjonatów SEM i SEO 

SEM14 czerwca 2017 roku odbyła się konferencja semKRK #6 . Jest to już siódme tego rodzaju wydarzenie (jedno z nich nosiło numer #3.5). Miała ona miejsce w Krakowie, w Starej Zajezdni. Całe wydarzenie składało się z trzynastu  20 minutowych prezentacji z zakresu SEO (Search Engine Optimization)  i SEM (Search Engine Marketing), wygłoszonych przez 12 prelegentów. Barcampowy klimat sprzyjał zarówno przyswajaniu wiedzy jak i integracji 🙂 Czytaj dalej SEMKRK #6 BIG SEO SEM